Aligrent

Aligrent

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní korporace Aligrent s.r.o., se sídlem č.p. 123, 696 13 Šardice, IČ: 041 36 110,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 88251

(dále jen „obchodní podmínky“) pro nájem movitých věcí.

ČLÁNEK 1 – ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Obchodní podmínky obchodní korporace Aligrent s.r.o., se sídlem č.p. 123, 696 13
Šardice, IČ: 041 36 110, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně,
oddíl C, vložka 88251 (dále jen „pronajímatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1751
odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná
práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě nájemních smluv
(dále jen „nájemní smlouva“) uzavíraných mezi pronajímatelem a jinou fyzickou osobou či
právnickou osobou (dále jen „nájemce“).
1.2 Součástí obchodních podmínek je také právní úprava týkající se zpracování osobních
údajů.
1.3 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je v nájemní smlouvě možné sjednat
individuálně. Odchylná ujednání v nájemní smlouvě mají přednost před ustanoveními
obchodních podmínek.
1.4 Obchodních podmínky jsou nedílnou součástí nájemní smlouvy. Nájemní smlouvy
těchto dle obchodních podmínek jsou uzavírány dle českého práva, dle platné legislativy
České republiky. Nájemní smlouvy jsou vyhotoveny vždy v češtině.
1.5 Znění obchodních podmínek může pronajímatel jednostranně měnit či doplňovat.
Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran vzniklá po dobu
účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.6 Ustanovení těchto obchodních podmínek se analogicky použijí i na smlouvy o
podnájmu movité věci a dodávku služeb poskytovaných pronajímatelem, ať už samostatně
nebo v souvislosti s nájmem movité věci, i když to není v jednotlivých ustanoveních výslovně
uvedeno.
1.7 Předmětem nájemní smlouvy je závazek pronajímatele umožnit nájemci dočasné
užívání movité věci, která je jeho výlučným vlastnictvím, a to na dobu určenou v nájemné
smlouvě a závazek nájemce movitou věc převzít do užívání a uhradit pronajímateli sjednané
nájemné.
1.8 Předmětem nájmu se rozumí movité věci, a to zejména osobní a užitková vozidla,
jakož i jiné movité věci – př. mobilní telefony, PC, tablety, notebooky a jiná elektronika (dále
jen „předmět nájmu“), které jsou vlastnictvím pronajímatele.

1

1.9 Nájemce je oprávněn a povinen předmět nájmu užívat, a to v souladu s nájemní
smlouvu a obchodními podmínkami a zavazuje se hradit sjednané nájemné. Nájemce se dále
zavazuje pečovat o předmět nájmu a užívat ho k účelu, ke kterému slouží.
1.10 Nájemní smlouva dle těchto obchodních podmínek je uzavírána dle zákona č. 89/2012
Sb., občanský zákoník v platném znění.

ČLÁNEK 2 – POSTUP PŘED UZAVŘENÍM NÁJEMNÍ SMLOUVY, OBSAH
NÁJEMNÍ SMLOUVY

2.1 Nájemce si předmět nájmu vybere na webových stránkách pronajímatele https://
aligrent.cz (dále jen „webová stránka“) a vytvoří si zde objednávku předmětu nájmu.
2.2 Na základě registrace nájemce provedené na webové stránce může nájemce
přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může nájemce
provádět objednávání předmětu nájmu a případných souvisejících služeb (dále jen
„uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může nájemce
provádět objednávání předmětu nájmu též bez registrace přímo z webového rozhraní
obchodu.
2.2 Při registraci na webové stránce a při objednávání předmětu nájmu a případných
souvisejících služeb (i bez příslušné registrace) je nájemce povinen uvádět správně a pravdivě
všechny požadované údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je nájemce při jakékoliv
jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené nájemcem v uživatelském účtu a při
objednávání předmětu nájmu a případných souvisejících služeb jsou pronajímatelem
považovány za správné a úplné a jejich věrohodnost je podmínkou pro uzavření nájemní
smlouvy.
2.3 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Nájemce
je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho
uživatelského účtu.
2.4 Nájemce není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5 Pronajímatel je oprávněn zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy nájemce
svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy nájemce poruší své
povinnosti z nájemní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6 Nájemce bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě,
a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení
pronajímatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

2

2.7 Veškerá prezentace předmětu nájmu a případných souvisejících služeb umístěná
ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru, nepředstavuje tedy právně
závaznou nabídku a pronajímatel proto není povinen uzavřít smlouvu ohledně tohoto
předmětu nájmu. Jedná se o nezávazný informační katalog, který je pouhou výzvou k tomu,
aby nájemci zadávali závazné objednávky. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se
nepoužije.
2.8 Webová stránka obsahuje informace o předmětu nájmu a službách, a to včetně uvedení
cen. Ceny jsou uvedeny vždy bez daně z přidané hodnoty, tato je následně účtována
v zákonné výši. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém
rozhraní internetového obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost pronajímatele
uzavřít nájemní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
2.9 Pro objednání předmětu nájmu vyplní nájemce objednávkový formulář ve webovém
rozhraní internetového obchodu.
Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
2.9.1 objednávaném předmětu nájmu (objednávaný předmět nájmu či službu související
a nájmem „vloží“ nájemce do elektronického nákupního košíku webového rozhraní
internetového obchodu),
2.9.2 způsobu úhrady nájemného a požadavky o sdělení informací o nájemci a
2.9.3 informace o dalším postupu, t.j. uzavření nájemní smlouvy a předání předmětu
nájmu (dále společně jen jako „objednávka“).
2.10 Před zasláním objednávky pronajímateli je nájemci umožněno zkontrolovat a měnit
údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost nájemce zjišťovat a opravovat
chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Kliknutím na tlačítko „objednávka zavazující
k platbě“ odesíláte závaznou objednávku předmětu nájmu. Potvrzení o přijetí objednávky je
vystaveno po odeslání objednávky a nepředstavuje přijetí nájemní smlouvy. Pronajímatel je
oprávněn objednávku nájemce buď odmítnout nebo ji přijmout odesláním e-mailu
s potvrzením objednávky, a to na adresu elektronické pošty nájemce uvedenou v uživatelském
rozhraní či v objednávce (dále též „elektronická adresa nájemce“).
2.11 Nájemce souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání
nájemní smlouvy. Náklady vzniklé nájemci při použití komunikačních prostředků na dálku
v souvislosti s uzavřením nájemní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady
na telefonní hovory) si hradí nájemce sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
2.12 Nájemce se zavazuje předložit pronajímateli před uzavřením nájemní smlouvy úplné a
aktuální informace o jeho hospodářské situaci. V případě, že tyto informace nebudou nájemce
doloženy a nebo budou ze strany pronajímatele vyhodnoceny jako neúplné či nevěrohodné,
není pronajímatel povinen nájemní smlouvu uzavřít.

3

2.13 V případě, že by předmět nájmu nebyl přesně specifikován v nájemní smlouvě,
postačí, že je jeho podrobná specifikace uvedena v předávacím protokolu, který je součástí
nájemní smlouvy. V případě vzniku rozporů platí údaje uvedené v předávacím protokolu.
2.14 Podpisem předávacího protokolu pronajímatel předmět nájmu předává nájemci za
sjednaných podmínek a nájemce předmět nájmu přijímá.

ČLÁNEK 3 – PŘEDÁNÍ A PROVOZ PŘEDMĚTU NÁJMU

3.1 Pronajímatel a nájemce jsou oprávněni k předání a převzetí předmětu nájmu zmocnit
třetí osobu. Nájemce je povinen předmět nájmu převzetí a zajistit na svoje náklady všechny
potřebné technické a právní předpoklady pro přejímku a provoz (užívání) předmětu nájmu.
3.2 O předání a převzetí předmětu nájmu bude mezi pronajímatelem a nájemcem sepsán
předávací protokol. Nájemce podpisem předávacího protokolu stvrzuje, že předmět nájmu
převzal, že je úplný, funkční, schopen provozu a nemá žádné vady, které by znemožňovaly
předmět nájmu užívat. S převzetím předmět nájmu nájemce přebírá rovněž všechny
dokumenty souvisejících s předmětem nájmu.
3.3 V případě prodlení pronajímatele s dodáním předmětu nájmu z důvodů na straně
dodavatele předmětu nájmu, nenese pronajímatel odpovědnost za škody vzniklé nájemci
nedodržením termínu dodání. To stejné platí v případě prodlení s dodáním příslušenství
předmětu nájmu z důvodu na straně dodavatele. Dodání příslušenství po převzetí předmětu
nájmu není důvodem pro prodlení a snížení úhrad nájmu.
3.4 V případě, že by mezi stranami nedošlo k podpisu předávacího protokolu
bezprostředně po předání předmětu nájmu, má fyzické převzetí předmětu nájmu stejné účinky
jako kdyby k podpisu předávacího protokolu došlo.
3.5 Pokud bude předmětem nájmu vozidlo, zůstává technický průkaz uschován u
pronajímatele. Nájemce je povinen vyznačit u vozidla, které je předmětem nájmu trvajícího
déle než 12 měsíců, v registru silničních vozidel údaj o tom, že je provozovatelem tohoto
vozidla. Nájemce je pak povinen v registru silničních vozidel vyznačit údaj o tom, že je
vlastníkem vozidla.
3.6 Technický průkaz, ve kterém je nájemce zapsán jako provozovatel vozidla a nájemce
jako vlastník, je nájemce povinen vrátit pronajímateli nejpozději do 14 dnů od převzetí
předmětu nájmu. V případě prodlení s vrácením technického průkazu, je nájemce povinen
zaplatit pronajímateli smluvní pokutu ve výši 500,00 Kč za každý započatý den prodlení. Tuto
smluvní pokutu je nájemce povinen uhradit i v případě prodlení s vrácením zapůjčeného
technického průkazu k zajištění technické prohlídky – kontroly předmětu nájmu či k jinému
vyznačení změn v registru silničních vozidel.

4

3.7 Nájemce je povinen uhradit nájemci škodu a náklady, které by pronajímateli vznikly
na základě nesprávného převzetí předmět nájmu nebo v případě, že nájemce nepřevezme
předmět nájmu v souladu s nájemní smlouvou. V případě prodlení s převzetím předmětu
nájmu tak, jak bylo sjednáno, a trvá – li toto prodlení více než 10 dnů, má se za to, že marným
uplynutím této lhůty dochází k podstatnému porušení nájemní smlouvy. Pronajímatel je proto
oprávněn od nájemní smlouvy odstoupit a požadovat po nájemci úhradu smluvní pokuty ve
výši 10% z pořizovací ceny předmětu nájmu včetně DPH. Tímto ujednáním není dotčeno
právo pronajímatele na náhradu škody.

ČLÁNEK 4 – NÁJEMNÉ A DALŠÍ PLATBY, PRODLENÍ


4.1 Nájemce se zavazuje hradit pronajímateli nájemné ve výši sjednané v nájemní
smlouvě, jakož i další platby ve smlouvě uvedené (např. kauci), s odděleně uváděnou daní
z přidané hodnoty.
4.2 Nájemné je stanoveno dohodou pronajímatele a nájemce a je v konkrétní výši uvedeno
vždy v nájemní smlouvě.
4.3 Nájemce se zavazuje hradit nájemné vždy k 1. dni příslušného kalendářního měsíce po
dobu trvání nájemní smlouvy, příp. ve lhůtě uvedené v nájemní smlouvě.
4.4 Nájemné je hrazeno buď bezhotovostně a nebo v hotovosti při převzetí předmětu
nájmu, a to dle dohody pronajímatele a nájemce uvedené v nájemní smlouvě.
4.5 V případě prodlení nájemce s úhradou nájemního, je pronajímatelem oprávněn od
nájemní smlouvy odstoupit.
4.6 Nájemce je povinen uhradit silniční daň a poplatek za rádio v případě užívání
předmětu nájmu vozidla po dobu delší než 12 měsíců . V ostatních případech hradí silniční
daň a poplatek za rádio pronajímatel.

ČLÁNEK 5 – DOBA TRVÁNÍ NÁJMU, UKONČENÍ NÁJEMNÍ SMLOUVY
5.1 Doba trvání nájmu je vždy stanovena v nájemní smlouvě. Nájemní smlouva je
uzavřena vždy na dobu určitou.
5.2 Smluvní vztah založený nájemní smlouvu zaniká uplynutím doby, na kterou byl
sjednán.
5.3 Nájemní smlouva může být ukončena i předčasně:
5.3.1 na základě dohody pronajímatele a nájemce o předčasném ukončení,
5.3.2 na základě žádosti nájemce, tj. dnem vrácení předmětu nájmu,

5

5.3.3 při odcizení předmětu nájmu, ukončení nájemní smlouvy nastane ke dni odcizení dle
sdělení policie,
5.3.4 při totální škodě, ukončení nájemní smlouvy nastane ke dni, kdy se totální škoda stala
dle sdělení pojišťovny,
5.3.5 odstoupení pronajímatele od nájemní smlouvy,
5.3.6 v případě zániku nebo smrti nájemce, tj. dnem vrácení předmět nájmu pronajímateli.
5.4 Pronajímatel je oprávněn od nájemní smlouvy odstoupit ze zákonných důvodů,
z důvodů uvedených v nájemní smlouvě a obchodních podmínkách a dále v případě, že:
5.4.1 nájemce je v prodlení s hrazením nájemného a dalších plateb dle nájemní smlouvy a
obchodních podmínek,
5.4.2 nájemce vstoupil do likvidace, bylo proti němu zahájeno insolvenční řízení,
5.4.3 nájemce užívá předmět nájmu v rozporu s nájemní smlouvou a hrozí vznik škody na
předmětu nájmu,
5.4.4 nájemce při uzavření nájemní smlouvy neuvedl pravdivě informace o svých poměrech,
5.4.5 při prodlení s vrácením technického průkazu,
5.4.6 při porušení povinnosti nájemce registrovat vozidlo v evidenci silničních vozidel.
5.4 Odstoupením od nájemní smlouvy se smlouva ruší ke dni, kdy bylo odstoupení
doručeno druhé straně.

ČLÁNEK 6 – PRÁVA A POVINNOSTI
6.1 Nájemce je oprávněn užívat předmět nájmu pouze v souladu s nájemní smlouvu a
k účelu, k němuž je určen.
6.2 Nájemce je povinen až do skončení doby nájmu a do vrácení předmětu nájmu
pronajímateli zabezpečit na vlastní účet odborné a šetrné zacházení s předmětem nájmu.
6.3 Nájemce je povinen s předmětem nájmu zacházet podle těchto obchodních podmínek,
dle nájemní smlouvy, příp. návodu k obsluze, dle dokumentace a doporučení pronajímatele.
6.4 V případě, že je předmětem nájmu vozidlo, je nájemce povinen zajistit povinnosti
stanovené provozovateli a řidiči vozidla zákonem č. 13/1997 Sb., v platném znění, poučit
všechny osoby oprávněné řídit předmět nájmu o způsobu nakládání s elektronickým
zařízením a jeho užíváním, zajistit úhradu mýtného, případně plnění dalších povinností
vyplývajících pro nájemce při provozu a užívání předmět nájmu.
6.5 Nájemce se zavazuje hradit veškeré pokuty, penále uložení Policií ČR, městkou
policií, obecním úřadem atp. v souvislosti a užíváním a provozem vozidla, které je předmětem
nájmu. Nájemce je povinen na výzvu policie, úřadů sdělit skutečnosti potřebné k zjištění
totožnosti řidiče předmětu nájmu podezřelého z porušení předpisů týkajících se provozu
silničních motorových vozidel. Poruší – li nájemce tyto povinnosti, je pronajímatel oprávněn
6

požadovat úhradu smluvní pokuty ve výši 10.000,00 Kč za každé jednotlivé porušení
povinností.
6.6 Nájemce se zavazuje dodržovat záruční, servisní a jiní podmínky týkající se předmětu
nájmu, včetně provádění pravidelných zápisů o provedených servisních prohlídkách do
servisní knížky. V případě porušení těchto povinností se nájemce zavazuje uhradit
pronajímatel způsobenou škodu. Nájemce je povinen zadávat případné opravy předmětu
nájmu pouze v autorizovaném servisním zařízení, případně v místě určeném pronajímatelem.
6.7 Veškeré vady předmětu nájmu, kterou budou způsobeny nájemcem nebo třetí osobou
neodborným zásahem, manipulací, mechanickým poškozením, včetně vad způsobených
provozem budou provedeny v autorizovaném servisním zařízení, případně v místě určeném
pronajímatelem a na náklady nájemce.
6.8 Nájemce bere na vědomí, že pronajímatel nenese odpovědnost za provozní vady
předmětu nájmu či jakékoliv škody vzniklé při užíván předmětu nájmu. V případě vzniku
škody třetí osobě v souvislosti s provozem předmětu nájmu je nájemce povinen učinit
všechna opatření, aby nároky zůstaly zachovány (př. pojistné plnění) a škody byly co nejnižší.
Nájemce je dále povinen o všech těchto skutečnostech neprodleně informovat pronajímatele.
Nájemce je povinen uhradit škodu, která by vznikla porušením jeho povinností.
6.9 Nájemce není oprávněn dát předmět nájmu do podnájmu třetí osobě bez souhlasu
pronajímatele.
6.10 Poškození, zničení, odcizení a jiné skutečnosti týkající se předmětu nájmu je nájemce
neprodleně povinen oznámit pronajímateli.
6.11 Nájemce je oprávněn svěřit vozidlo, které je předmětem nájmu, jen osobě s řidičským
oprávněním a která není pod vlivem alkoholu či jiných omamných a psychotropních látek.
V případě porušené této povinnosti je nájemce povinen nahradit pronajímateli vzniklou
škodu.
6.12 V vozidle, které je předmětem nájmu, platí přísný zákaz kouření. V případě porušení
této povinnosti je nájemce povinen uhradit pronajímateli smluvní pokutu ve výši 10.000,00
Kč a dále škodu ve výši nákladů na čištění či výměnu čalouněných částí interiéru a odstranění
škod způsobených kouřením.
6.13 Nájemce je povinen neprodleně informovat pronajímatele o všech významných
skutečnostech, zejm. o změnách zapisovaných do obchodního rejstříku, živnostenského
rejstříku, o zahájení likvidace, insolvenčního řízení, změnách adresy a kontaktních údajů.
Porušení této povinnosti bude považováno za podstatné porušení nájemní smlouvy a
pronajímatel je pak oprávněn od nájemní smlouvy odstoupit.

ČLÁNEK 7 – POJIŠTĚNÍ PŘEDMĚTU NÁJMU

7

7.1 Nájemce je povinen dodržovat podmínky pojistné smlouvy vztahující se k předmětu
nájmu, pokud je předmět nájmu pojištěn.
7.2 Nájemce nese veškerá nebezpečí z poškození nebo zničení předmětu nájmu. V těchto
případech je nájemce povinen nadále hradit nájemné dle nájemní smlouvy. Pojistná smlouva
bude uzavřena buď pronajímatelem a nebo nájemcem s podmínkami dle jejich dohody, a to i
v případě, pokud předmět nájmu podléhá povinnosti sjednat pojištění odpovědnosti z provozu
vozidla (povinné ručení). Pojistné hradí v plné výši nájemce. Nehrazení pojistného je
podstatným porušením nájemní smlouvy a pronajímateli tak vzniká právo od nájemní
smlouvy odstoupit.
7.3 Nájemce je neprodleně povinen oznámit vznik škody na předmětu nájmu, nejpozději
do 5 dnů od vzniku škodní události.
7.4 V případě individuálního pojištění nájemce, je nájemce povinen zejména:
7.4.1 zajistit úplné pojištění předmětu nájmu se spoluúčastí maximálně 10% z pořizovací
hodnoty, maximálně 100.000,00 Kč,
7.4.2 předložit pronajímateli kopii pojistné smlouvy a potvrzenou kopii vinkulace
pojistného plnění ve prospěch pronajímatele, a to nejpozději v den převzetí předmětu nájmu.
7.5 Pro případ vzniku škody se nájemce zavazuje uhradit vzniklou škodu nejpozději di 10
dnů od jejího vzniku, nenahradí – li pojišťovna pronajímateli vzniklou škodu v plné výši.
7.6 V případě, že nájemce poruší povinnosti stanovení v tomto článku, je pronajímatele
oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 0,05% z pořizovací ceny předmětu nájmu za
každý den prodlení. Smluvní pokuta je splatná do 10 dnů od jejího vyúčtování.
7.7 V případě poškození, zničení, odcizení předmětu nájmu je nájemce povinen nadále
hradit nájemné a jiné platby dle nájemní smlouvy, pokud se pronajímatel a nájemce
nedohodnou jinak.
7.8 Příjemcem pojistného plnění je pronajímatel.
7.9 Nájemce se zavazuje v případě vzniku pojistné události poskytnut maximální
součinnost, zejména předložit pronajímateli veškeré podklady potřební k likvidaci události, a
to ve lhůtě do 10 dnů od výzvy pronajímatele k jejich doložení. V případě porušení této
povinnosti je pronajímatel oprávněn přeúčtovat vzniklou škodu nájemci, který se zavazuje ji
uhradit.

ČLÁNEK 8 – VRÁCENÍ PŘEDMĚTU NÁJMU

8

8.1 Po uplynutí doby nájmu nebo při odstoupení od nájemní smlouvy je pronajímatel
oprávněn stanovit nájemci den a místo pro vrácení předmětu nájmu. Nájemce se zavazuje
v den a v místě určeném pronajímatelem předmět nájmu odevzdat pronajímateli či jemu
pověřenému zástupci a sepsat o vrácení předmětu nájmu protokol.
8.2 V případě prodlení nájemce s vrácením předmětu nájmu je nájemce povinen uhradit
pronajímateli mluvní pokutu ve výši 2.000,00 Kč za každý započatý den prodlení Smluvní
pokuta je splatná do 10 dnů od jejího vyúčtování.
8.3 Nájemce je povinen s předmětem nájmu vrátit pronajímateli všechny dokumenty
vztahující se k předmětu nájmu, tj. návody, záznamy, řádně vyplněnou servisní knížku, dále je
povinen vrátit klíče, dálkové ovládání atp. Předmět nájmu je nájemce povinen odevzdat čistý .
8.4 Nájemce je povinen vrátit předmět nájmu ve stavu, který odpovídá běžnému
opotřebení za dobu trván nájemní smlouvy. Pokud předmět nájmu vykazuje znaky
nadměrného opotřebení, je pronajímatel oprávněn účtovat náklady na odstranění závad a
nedodělků. Nájemce se zavazuje tyto náklady uhradit.
8.5 V případě, že nájemce nesplní svou povinnost uvedenou v odst. 8.3, tj. vrátí k vozidlu,
které je předmětem nájmu servisní knížku, která není řádně vyplněna, je povinen uhradit
pronajímateli smluvní poutu ve výši 3,5% z pořizovací ceny vč. DPH. Smluvní pokuta je
splatná do 10 dnů od jejího vyúčtování.

ČLÁNEK 9 – NADLIMITNÍ KILOMETRY
9.1 Pronajímatel a nájemce si v nájemní smlouvě dohodli stanovený počet ujetých
kilometrů za rok, či poměrnou část kalendářních roku v případě, že nájem bude sjednán na
dobu kratší, než 1 rok. Pronajímatel a nájemce si dále sjednali výši poplatků za nadlimitní
kilometry.
9.2 V případě, že nájemce překročí dohodnutý počet kilometrů směrem nahoru, bude
nájemci ze strany pronajímatele k datu ukončení nájemní smlouvy fakturována částka za
nadlimitní kilometry.
9.3 Nájemce je povinen na žádost pronajímatele zaslat aktuální stav ujetých kilometrů, a
to prostřednictvím e-mailu uvedeného v obchodních podmínkách v článku 12.

ČLÁNEK 10 – ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
10.1 Nájemce registrací na webové stránce souhlasí se zasíláním informací souvisejících se
zbožím, službami nebo podnikem pronajímatele na jeho elektronickou adresu a dále souhlasí
se zasíláním obchodních sdělení pronajímatele na elektronickou adresu nájemce, nájemce
může souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

9

10.2 Nájemce souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač.

ČLÁNEK 11 – DORUČOVÁNÍ
11.1 Nájemci může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho
uživatelském účtu či uvedenou v objednávce.

ČLÁNEK 12 – ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1 Pokud vztah založený nájemní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek,
pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva
spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
12.2 Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se
takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se
neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy
či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
12.3 Informace o pronajímateli:
obchodní korporace Aligrent s.r.o., se sídlem č.p. 123, 696 13 Šardice, IČ: 041 36 110,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 88251
adresa pro doručování písemností: č.p. 123, 696 13 Šardice
ID datové schránky: tu342tb
adresa elektronické pošty: aligrent@email.cz
telefonní kontakt: +420 735 129 163
kontaktní osoby:
Adam Gavlík, jednatel, telefonní kontakt: +420 739 068 558, e-mail:
gavlik.adam@seznam.cz.
Jakub Gavlík, jednatel, telefonní kontakt: +420 725 089 396, e-mail:
jakubgavlik@gmail.com.

ČLÁNEK 13 – PODMÍNKY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

10

13.1 – Základní ustanovení
12.1.1 Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady
(EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o
volném pohybu těchto údajů je obchodní korporace Aligrent s.r.o., se sídlem č.p. 123, 696 13
Šardice, IČ: 041 36 110, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně,
oddíl C, vložka 88251 (dále jen: „správce“). Správce je v souladu s ustanoveními zákona
č.110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů (dále jen „zákon o zpracování osobních
údajů“) a v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. a) nařízení Evropského Parlamentu a Rady (EU) č.
2016/679 ze dne 27. 4. 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních
údajů o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o
ochraně osobních údajů, dále zkráceně jen „GDPR“), které nabylo účinnosti dne 25.5.2018,
oprávněn shromažďovat, uchovávat a zpracovávat osobní údaje blíže specifikované v odst.
12.1.3. tohoto článku.
13.1.2 Kontaktní údaje správce jsou:
obchodní korporace Aligrent s.r.o., se sídlem č.p. 123, 696 13 Šardice, IČ: 041 36 110,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 88251
adresa pro doručování písemností: č.p. 123, 696 13 Šardice
ID datové schránky: : tu342tb
adresa elektronické pošty: aligrent@email.cz
telefonní kontakt: +420 735 129 163
kontaktní osoby:
Adam Gavlík, jednatel, telefonní kontakt: +420 739 068 558, e-mail:
gavlik.adam@seznam.cz.
Jakub Gavlík, jednatel, telefonní kontakt: +420 725 089 396, e-mail:
jakubgavlik@gmail.com.

13.1.3 Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné
fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či
nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno,
identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků
fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity
této fyzické osoby.

11

13.1.4 Správce jmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů. Kontaktními údaji
pověřence jsou: Jakub Gavlík, jednatel, telefonní kontakt: +420 725 089 396, e-mail:
jakubgavlik@gmail.com.
13.2 – Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů
13.2.1 Správce zpracovává osobní údaje, které mu fyzická osoba poskytl/a nebo osobní
údaje, které správce získal na základě plnění objednávky realizované v internetovém obchodě
pronajímatele/správce.

13.2.2 Správce zpracovává jméno a příjmení, datum narození, adresu trvalého bydliště, e-
mail, telefonní číslo, číslo bankovního účtu, jakož i další údaje nezbytné pro plnění nájemní

smlouvy.

13.3 – Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů
13.3.1 Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je:
a) plnění ze smlouvy mezi nájemcem a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,
b) oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání
obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,
c) souhlas nájemce se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro
zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s
§ 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti
v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.
13.3.2 Účelem zpracování osobních údajů je zejména:
a) vyřízení objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi
nájemcem a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro
úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je
nutným požadavkem pro uzavření a plnění nájemní smlouvy, bez poskytnutí osobních
údajů není možné smlouvy uzavřít či jí ze strany správce plnit,
b) zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit.
13.3.3 Ze strany správce dochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl.
22 GDPR. S takovým zpracováním jste poskytl/a svůj výslovný souhlas.
13.4 – Doba uchovávání údajů
13.4.1 Správce uchovává osobní údaje:
a) po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi
nájemcem a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od
ukončení smluvního vztahu),

12

b) po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu,
nejdéle 10 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.
13.4.2 Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.

13.5 – Příjemci osobních údajů (subdodavatelé správce)
13.5.1 Příjemci osobních údajů jsou osoby:
a) podílející se na dodání zboží / služeb / realizaci plateb na základě smluv,

b) zajišťující služby provozování e-shopu a další služby v souvislosti s provozováním e-
shopu,

c) zajišťující marketingové služby,
d) zajišťující právní a ekonomické služby.
13.5.2 Správce má v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo
mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé
mailingových služeb / cloudových služeb.
12.6 – Vaše práva
13.6.1 Za podmínek stanovených v GDPR má nájemce:
a) právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
b) právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18
GDPR,
c) právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR,
d) právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR,
e) právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR,
f) právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email
správce uvedený v článku 12 bodu 12.1 těchto podmínek.
13.6.2 Nájemce má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se
domnívá, že bylo porušeno jeho právo na ochranu a zpracování osobních údajů dle zákona o
zpracování osobních údajů a GDPR.
13.7 – Podmínky zabezpečení osobních údajů
13.7.1 Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření
k zabezpečení osobních údajů.
13.7.2 Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních
údajů v listinné podobě, zejména zabezpečením veškerých it systému heslem a aktuálním
antivirovým softwarem.

13

13.7.3 Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.
13.8 – Závěrečná ustanovení
13.8.1 Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře na webové stránce
správce nájemce potvrzuje, že se seznámil s podmínkami ochrany a zpracování osobních
údajů a že je v celém rozsahu přijímá.
13.8.2 S těmito podmínkami nájemce souhlasí zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím
internetového formuláře na webové stránce. Zaškrtnutím souhlasu nájemce potvrzuje, že je
seznámen s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímá. Podmínky
jsou současně nájemci zaslány na jeho e-mailovou adresu uvedenou v objednávce či
v registraci na webové stránce.
13.8.3 Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních
údajů zveřejní na svých internetových stránkách a současně zašle novou verzi těchto
podmínek e-mailovou adresu nájemce uvedenou v objednávce zboží či v registraci na
webové stránce.

Obchodní podmínky a podmínky ochrany a zpracování osobních údajů nabývají
účinnosti dne 25.3.2023.

Zjistěte dostupnost

Váš dotaz se pokusíme co nejrychleji zpracovat